هشدار نسبت به بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران پیمانی در ایران
نوشته شده توسط : swot
کارگر

'۸۵ درصد از کارگران فعال در واحدهای تولیدی ایران را کارگران قراردادی و پیمانی تشکیل می‌دهند'

یک عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت و نزدیک شدن به پایان سال، نسبت به "بیکاری جمع کثیری از کارگران شرکتی" هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا مهدی نجف‌پور، عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران روز جمعه ۱۲ اسفند، گفت که اگر در اجرای مصوبه اخیر دولت مبنی بر تبدیل وضعیت قرارداد کارگران شرکتی بخش‌های دولتی "کوچکترین انحرافی" شود، جمع زیادی از این کارگران بیکار خواهند شد.

طبق مصوبه اخیر دولت ایران، قراردادهایی که برای تامین نیروی انسانی با شرکت‌های پیمانکاری نهایی شده‌اند، باید لغو شود و قراردادها به طور مستقیم با کارکنان شاغل در مشاغل خدماتی امضا شود.

آقای نجف‌پور گفت که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال خورشیدی، این کارگران و خانواده‌هایشان، "علاوه بر اضطراب افزایش چند برابری قیمت کالاها، فشار روانی مضاعفی به دلیل پایان قراردادهای یکساله‌شان و احتمال عدم تمدید قرارداد و بیکاری" را تحمل می‌کنند.

آقای نجف‌پور همچنین نسبت به ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی و کارخانه ها در اثر افزایش هزینه‌ها که ناشی از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است و به تبع آن تعدیل نیروی انسانی و بیکاری کارگران هشدار داد.

او همچنین گفت که کارگران نیز در مقابل مشکلاتشان ساکت ننشسته اند و به عناوین مختلف اعتراض کرده‌اند که از جمله صدها اعتصاب کارگری بوده است که در ماه‌های اخیر در ایران به وقوع پیوسته است.

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران نیز با استقبال از "حذف فعالیت شرکت‌های پیمانکاری" به ایلنا گفت: " این مصوبه باید با نظارت و بازرسی دقیق از سوی دولت انجام شود. در غیر این صورت اجرای این مصوبه طی ۱۵ روز آینده موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران فعال در واحدهای تولیدی خواهد شد."

او پیش‌تر، اعلام کرده بود که در حال حاضر ۸۵ درصد از کارگران فعال در واحدهای تولیدی کشور را کارگران قراردادی و پیمانی تشکیل می‌دهند.

او از دولت ایران خواسته بود تا سیاست‌های حمایتی خود را برای این گروه از کارگران افزایش دهد و اضافه کرده بود: "در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از کارگران حداقل حقوق مصوب شده وزارت کار را دریافت می‌کنند."





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: